חוסר אמון היא הבעיה העיקרית בענף תחזוקת המבנים: מה עושים לצמצום הבעיה?
כל עסק רצוי שיגיע עם קבלות והמלצות. גם אם אתה מוכר שווארמה וגם אם אתה מנתח מומחה, אז למה דווקא בתחום תחזוקה בניינים בעיית חוסר האמון כל כך קשה?
מה הגורם לחוסר אמון אצל הדייר?
חוסר אמון בחברות תחזוקה, היא הבעיה הנפוצה ביותר בקרב דיירים. בשוק "פרוץ" שאינו מפוקח על ידי הממשלה ואינו דורש רישיון להפעלת עסק, די ברור שחוסר אמון יהיה אחד המכשולים העיקריים בהשגת שביעות רצון אצל הלקוח. במקרה שלנו, יותר נכון לקרוא לזה "יצירת אמון". דיירים וגם ועדים רבים נכוו בעבר מחברות ניהול מפוקפקות, שנעלמו והשאירו אותם עם חובות גבוהים וללא כל יכולת להתמודד עם המצב. בעקבות כך, מרגע תחילת העבודה אתה, כמנהל החברה, נמדד למעשה בפרמטרים רגשיים, שלמרבה ההפתעה אינם קשורים למצב או איכות התחזוקה. ובפרמטרים אלו – כל טעות עלולה להוביל לנטישת הלקוח.
מרגע סגירת העסקה - אתה תמיד תחת בדיקה
איך לצמצם תופעה זו?
הדרך הטובה ביותר להשגת האמון מהדייר הוא על ידי צמצום של חוסר הוודאות אצלו למינימום. נכון, כולם מגישים דו"חות רבעוניים, שנתיים וחצי שנתיים. אם לא כולם, אז הרוב. אבל, דו"חות אלה מתמקדים בעיקר בנושא הפיננסי. והדייר הפשוט, זה שאינו מבין בתחזוקת מערכות, שואל בצדק, "מה עם כל השאר?". כבעל חברת ניהול חכם, בהגשת הדו"ח הכספי תבצע שינוי קל – שים את הנושא הפיננסי "ברקע" שלא הוא יהיה עיקר הדו"ח. תפנה לרגש וגם לכיס. תדווח על בדיקות שגרתיות שנעשות, ביקורות שבוצעו, תקלות שדווחו ואופי הטיפול שנעשה, תרגילים "יבשים", משובים מהדיירים ועוד. תראה לדייר שהכסף הוא חשוב (והוא למעשה מהות הדו"ח) אבל מעבר לכסף, תראה לו שמבחינה בטיחותית וחוקית – הכול תקין ושאתה, כבעל העסק, מנסה לשפר את איכות השירות באופן מתמיד!
דו"חות זו הדרך הטובה ביותר לספר על פועלך